onsdag 8 januari 2014

Ingen annan kan vad du kan

Det hela började med min egen ignorans.

Jag har, som många andra, växt upp i ett samhälle där man gärna vill klassa människor som antingen ”normal” eller ”onormal”. Man försökte passa in, bli accepterad och grupperad . Men för mig var det så att jag nog aldrig passade in. Även fast jag har försökt något enormt. Jag valde att tro på många olika saker, tycka på många olika sätt, alltid utan att helt förstå.

Jag vet inte hur det kom sig att jag började ifrågasätta allt jag gjorde. Kanske var det för att mitt liv verkade återupprepa sig, kanske var det för att jag ännu en gång fick gå igenom något smärtsamt. Men hur det än kommer sig så började jag ifrågasätta allt! Vem jag var, vad jag kände, varför jag tyckte som jag gjorde och svaret var egendomligt befriande: Jag var ignorant. Okunnig. Fördomsfull. Så jag bestämde mig för att försöka att aldrig döma någon eller något utan att veta tillräckligt mycket.

Det är det jag tänkte göra här. Dela med mig av svaren jag får från mina egna frågor. Visa er den sanning jag själv letar efter och förhoppningsvis göra världen till en bättre plats.

Ingen annan kan vad du kan: vara den du är.

//Nemo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar